شناخت سبک های مختلف و تجربه کردن آن ها از مزایایی است که دارندگان رایانه های شخصی بیش تر از هر فرد دیگری آن را تجربه می‌کنند. قصد دفاع از هیچ پلتفرمی را نداریم، اما باید قبول کرد که به علت نوع کنترل خاص رایانه های شخصی و استفاده از موس و کیبرد در کنار دسته ها، این پلتفرم دوست داشتنی، توانایی اجرا کردن تمامی سبک ها را دارد. اما بی شک یکی از زیباترین و جذاب ترین سبک هایی که به طور خاص به رایانه های شخصی اختصاص داشته اند و با وجود انتشار بر روی کنسول های خانگی، هنوز هم برروی رایانه های شخصی از بهترین سیستم کنترلی بهره می برند، بازی های سبک استراتژیک هستند. سبکی که علاوه بر توانایی های مورد نیاز در دیگر سبک ها، فکر کردن و برنامه ریزی را بیشتر از همیشه طلب می کند.
 
کنترل نیروها، ساخت و ساز، برنامه ریزی دقیق برای رویدادهای آینده، فریب دادن دشمن و موارد این چنینی، تنها لازمه های آشنایی با سبکی هستند که متاسفانه در سال های اخیر، حال و روز خوبی ندارد. سبک استراتژیک که خود زیر سبک های بسیاری مثل، استراتژی همزمان، نوبتی، دفاع از قلعه و غیره را شامل می شود، بدون شک یکی از مهمترین و کامل ترین سبک ها در میان بازی های رایانه ای است. شباهت این گونه بازی ها به بازی های قدیمی و کهنی همچون شطرنج، مواردی را به ما گوشزد می کند که شاید فراموششان کرده باشیم. 
 

این سبک وابستگی بسیاری بر توانایی بازی بازها داشته و کمتر از هر سبک دیگری به مواردی همچون شانس و توانایی های نیروهای داخلی بازی بستگی دارد. در این سبک، به طور معمول، کنترل بخش عظیمی از نیروها برعهده بازی کننده قرار داده می شود و او وظیفه دارد تا با برنامه ریزی، آینده نگری و مهم تر از همه، با تفکر کردن، به پیروزی برسد. این در حالی است که وجود زیر سبک های متفاوت استراتژیک، اهمیت فکر کردن و برنامه ریزی استراتژیک در بازی را به هیچ عنوان کمتر نمی کنند. به معنای ساده تر، با وجود تنوع در این سبک، همیشه این فکر کردن و بهره بردن از برنامه ریزی دقیق است که می تواند شما را به پیروزی برساند و شاید به همین دلیل باشد که بازی های آنلاین و رایگان در این سبک، حتی با وجود پرداخت های درون برنامه‌ای، معمولا از تعادل بیشتری برخوردار هستند.

 
جنگ در دستان تو | ۱۰ بازی استراتژیک برتر 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: